Všeobecné obchodní podmínky
1. Platnost všeobecných obchodních podmínek
1. 1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") platí pro postup při poskytování služeb, a to zejména poradenských služeb, individuálních konzultací, kurzů, živých akcí a událostí (eventů), programů, tréninků a mentoringu (dále i jen "poskytování služeb") a upravují obecná práva a povinnosti mezi zájemci o služby - klienty (dále jen "klient"), a poskytovateli služeb, kterými je Kateřina Pokorná, IČ: 05361486, se sídlem Milotice nad Opavou 194, 792 01 (dále jen "poskytovatel služeb"). Vztah mezi klientem a poskytovatelem služeb se řídí individuálně sjednanými podmínkami a smlouvami, pravidly uvedenými na webové stránce www.katyontherun.cz (dále jen "webová stránka"), sociálních sítích poskytovatele služeb a těmito VOP. Není-li některé ustanovení výslovně upraveno, postupuje se podle příslušných ustanovení právních předpisů. Před ustanoveními těchto VOP mají přednost individuální písemná ujednání mezi klientem a poskytovatelem služeb. Poskytovatel služeb si vyhrazují právo uvést ve svých nabídkách i jiné podmínky, které mají přednost před těmito VOP.
2. Postup při sjednání poskytování služeb
2. 1. V případě zájmu o poskytování služeb klient kontaktuje poskytovatele služeb prostřednictvím objednacího formuláře na webové stránce, prostřednictvím e-mailu, sociálních sítí nebo prostřednictvím jiného zveřejněného kontaktního údaje. Z nabídky služeb nevzniká klientovi nárok na poskytnutí jím požadovaných služeb. Nabídka služeb je platná za uvedených podmínek, přičemž poskytovatel služeb si vyhrazuje právo měnit či upřesňovat konkrétní podmínky služeb.
2. 2. Klient odesláním své poptávky či objednávky služeb potvrzuje, že se plně seznámil s těmito VOP, přičemž s nimi souhlasí a přijímá je jako nedílnou součást poskytování služeb.
2. 3. Klient je povinen vyplnit údaje požadované v elektronickém objednacím formuláři či jiným způsobem, kterým služby poptává či je k tomuto způsobu vyzván.
2. 4. Poskytovatel služeb ověří možnosti poskytnutí služeb klientovi a potvrdí klientovi možnost poskytnutí služeb. Poskytovatel služeb si vyhrazuje neomezené právo odmítnout objednávku, a to i bez uvedení důvodu.
2. 5. Vyskytnou-li se v nabídce, objednávce, nebo při potvrzení objednávky chyby, chyby v psaní či počtech, jiné chybné údaje či nesrovnalosti, poskytovatel služeb si vyhrazuje právo opravy těchto chyb nebo nápravu jiných nesrovnalostí, které provedou z vlastní iniciativy nebo na základě požadavku klienta.
2.6. Smlouva o poskytování služeb mezi klientem a poskytovateli služeb je uzavřena uhrazením ceny služeb.
3. Cenové a platební podmínky
3. 1. Celková cena za službu či služby je stanovena na základě platné aktuální ceny zveřejněné na webové stránce nebo sdělené poskytovatelem služeb jiným způsobem.
3. 2. Poskytovatel služeb má právo na změnu ceníků, valorizaci a úpravu cen. Poskytovatel služeb má právo poskytnout služby se zvýhodněním a vytvářet zvýhodněné balíčky služeb. V případě změny cen má klient právo vyčerpat již uhrazenou službu nebo balíček služeb za původní cenu, a to ve lhůtě jednoho roku od uhrazení služeb.
3. 3. V případě stanoveného zvýhodnění (např. sleva) má poskytovatel služeb právo na ověření rozhodných skutečností zakládajících právo na uplatnění slevy. Pokud právo na uplatnění slevy není uznáno, klient není oprávněn tuto slevu čerpat.
3. 4. Klient je povinen uhradit celkovou cenu za službu či služby vždy před uskutečněním této služby, přičemž za úhradu služby se považuje připsání částky na účet poskytovatele služeb dle 3. 7. VOP, jinak službu nelze poskytnout.
3. 5. Ceny služeb jsou stanoveny v měnové jednotce CZK. Na základě dohody poskytovatele služeb a klienta je možné stanovit a uhradit cenu služeb v jiné měně než CZK. Přepočet měny bude pro tento účel stanoven podle tzv. středového kurzu České národní banky.
3. 6. Cena služeb se hradí zpravidla prostřednictvím bezhotovostní úhrady na stanovený účet poskytovatele služeb nebo platební kartou skrz platební bránu, je-li tato možnost platby dostupná.
3. 7. Uhrazením ceny služeb se rozumí připsání příslušné částky na bankovní účet poskytovatele služeb. Vzhledem k této skutečnosti je klient povinen provést úhradu ceny služeb s dostatečným předstihem, a to i za účelem řádného zaevidování připsání platby.
3. 8. Opakované nedodržení lhůty a podmínek úhrady ceny za služby klientem zakládá oprávnění poskytovatele služeb odmítnout poskytnout služby.
4. Změna termínu konzultace, živé akce a události, nevyčerpání služby
4. 1. Změnu termínu individuální konzultace ze strany klienta je možné provést nejpozději do 24 hodin před počátkem sjednané konzultace, a to prostřednictvím kontaktního e-mailu zaslaného klientem poskytovateli služby. Později uskutečněné pokusy o změnu termínu či zrušení konzultace již z organizačních důvodů nejsou možné a úhrada za konzultaci nemůže být jakkoli refundována či termín konzultace změněn na termín odlišný.
4. 2. V případě vzniku okolností, které brání poskytnout klientovi služby ze strany poskytovatele služeb, například při zásahu tzv. vyšší moci, či při jiné objektivní nemožnosti poskytnout klientovi služby, je poskytovatele služeb povinen klienta bez zbytečného odkladu o této skutečnosti uvědomit a poskytnout mu náhradní termín konzultace.
4. 3. V případě vzniku okolností, které brání poskytovateli služeb uskutečnit živou akci nebo událost, například při zásahu tzv. vyšší moci, či při jiné objektivní nemožnosti poskytnout klientovi služby, se termín poskytnutí služby přesouvá na nejbližší další poskytovatelem služby daný termín příslušné živé akce či události. Pokud klient nemůže službu v tomto termínu čerpat, může vznést poskytovateli služeb žádost o prodloužení termínu čerpání služby či změnu služby.
4. 4. Pokud klient nesplňuje podmínky účasti na službě z důvodů daných právními předpisy, poskytovatel služeb není povinen refundovat cenu služeb či uhrazenou službu jinak kompenzovat. V individuálních případech může klient vznést poskytovateli služeb žádost o prodloužení termínu čerpání služby či změnu služby.
4. 5. V případě technických problémů na straně poskytovatele služeb během individuální konzultace či čerpání jiných služeb je klient oprávněn nevyčerpanou část konzultace čerpat v náhradním termínu či později po odstranění technických problémů.
4. 6. Pokud klient nečerpá službu z důvodů na své straně, zejména z důvodu svého rozhodnutí, zdravotního stavu a dalších důvodů (např. izolace, karanténa) úhrada za službu nemůže být jakkoli automaticky refundována či poskytnuto jiné plnění.
4. 7. Poskytovatel služeb může při včasně oznámených či důvodných okolnostech projednat změny služeb, termín čerpání služeb či neúčast klienta na čerpání služby individuálně a sjednat individuální řešení situace.
5. Zrušení objednávky dlouhodobých služeb klientem
5. 1. V rámci poskytování dlouhodobých služeb, za něž se považují služby, při nichž dochází k alespoň jednou opakovanému poskytnutí služby, má klient právo při včasném oznámení, a to nejpozději do 48 hodin před počátkem poskytnutí další služby, zrušit další poskytování dlouhodobých služeb. Při dodržení těchto podmínek je poměrná částka uhrazená klientem připadající na další nevyčerpané služby vrácena klientovi zpět, a to do 10 pracovních dnů od zrušení objednávky a sdělení údajů pro poukázání platby klientem. Toto ustanovení neplatí pro online programy poskytovatele služeb (více viz článek 6. těchto VOP).
6. Online programy
6. 1. Online programy jsou dlouhodobé programy poskytované na online dostupné platformě, které člen hradí na počátku jako celek nebo v pravidelných měsíčních splátkách.
6. 2. Klient objednávkou služeb online programu předem výslovně souhlasí se skutečností, že k poskytování služeb v rámci online programu a dodání digitálního obsahu bez dodání na hmotném nosiči dochází okamžitě po vstupu do členské sekce nebo v pravidelných týdenních intervalech, a to ještě před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
6. 3. Vzhledem k tomu, že k poskytování služeb v rámci online programu dochází ještě před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, a to v plném rozsahu, až na využití některých benefitů a dalších služeb poskytnutých navíc k online programu v průběhu trvání tohoto programu, nelze od smlouvy odstoupit.
6. 4. Přístupy do online programu patří jen tomu, kdo si tento program pořídí. Není povoleno tyto přístupy nikterak šířit a umožňovat je třetím osobám. Při zjištění této skutečnosti si poskytovatel vyhrazuje právo na okamžité ukončení online programu bez nároku na jakoukoliv náhradu.
7. Práva a povinnosti klienta
7. 1. Základním právem klienta je:
- právo na poskytnutí objednaných a uhrazených služeb ve sjednaném rozsahu a za sjednaných podmínek
- právo na poskytnutí informací týkajících se služeb nabízených a poskytovaných poskytovatelem služeb
- právo na stanovení pravidel vzájemné spolupráce klienta a poskytovatele služeb
- právo ve výjimečných případech změnit termín konzultace nebo zrušit čerpání služeb za podmínek uvedených v těchto VOP
- právo na reklamaci závad poskytnutých služeb a vyřízení reklamace v souladu s těmito VOP a právními předpisy
- právo na ochranu osobních údajů a veškerých dat týkajících se klienta, poskytovatel služeb se zavazuje chránit osobní a citlivé údaje klienta i po skončení poskytování služeb
- odstoupit od smlouvy do 14 dní od potvrzení objednávky služeb, kromě případů, kdy je to vyloučeno, informace o odstoupení a vzor formuláře pro odstoupení budou klientovi k žádosti zaslány.
7. 2. Základní povinností klienta je:
- poskytovat součinnost k uskutečnění konzultací a průběhu služeb, včetně zajištění technických podmínek pro realizaci konzultací a služeb
- povinnost služby řádně objednat, sdělit potřebné údaje, včasně sjednat termín konzultace a uhradit celkovou cenu služeb před poskytnutím služeb
- povinnost čerpat služby ve sjednaném čase a sjednaným způsobem
- při výjimečných případech potřeby změnit termín služby či zrušit čerpání služeb včasně informovat poskytovatele služeb
- povinnost řídit se pravidly uvedenými na webové stránce a těmito VOP
- povinnost nenarušovat či neomezovat čerpání služeb ostatními klienty
- povinnost klienta doplatit rozdíl v ceně, pokud klient čerpal služby nad rámec sjednaného rozsahu, a to neprodleně, nejpozději do 3 dnů od tohoto čerpání nad sjednaný rozsah.
8. Pravidla poskytování služeb klientům
8. 1. Druh služby a způsob poskytnutí služby vybírá klient podle vlastní volby.
8. 2. Poskytování individuálních konzultací klientům probíhá v termínu a době sjednané na základě dohody klienta a poskytovatele služeb.
8. 3. Konzultace jsou poskytovány prostřednictvím sjednané online aplikace či obdobným způsobem komunikace za pomocí prostředků na dálku, ostatní služby jsou poskytovány též pomocí přístupu na dálku.
8. 4. Klient bere na vědomí, že není oprávněn jakkoli zaznamenávat a nahrávat poskytování individuálních služeb a používat veškeré poskytované služby jinak než pro vlastní potřebu, zejména není možné služby a výstupy z nich jakkoli rozšiřovat bez výslovného souhlasu poskytovatele služeb.
8. 5. Poskytovatel služeb při poskytování služeb vždy dbá v první řadě zájmů klienta a účelu, kterého má být poskytováním služeb dosaženo.
8. 6. Poskytovatel služeb je povinen plně chránit veškeré osobní, zejména citlivé, údaje klienta, a to v celém průběhu poskytování služeb i po skončení poskytování služeb. Podrobněji jsou podmínky ochrany osobních údajů stanoveny v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů a dále v individuálně uzavíraných Dohodách o mlčenlivosti, zachování důvěrnosti informací a zákazu jejich zneužití.
9. Reklamace
9. 1. Klient je u poskytovatele služeb oprávněn reklamovat kvalitu a rozsah poskytnutých služeb, případně další závady, pokud kvalita či rozsah nebo jiné podmínky neodpovídají sjednanému rozsahu, podmínkám a obvyklé kvalitě. Klient je povinen uplatnit případnou reklamaci ihned po zjištění závady, aby mohly být řádně zjištěny veškeré okolnosti a mohla být zjednána náprava, a to prostřednictvím e-mailu: ka.pokorna@gmail.com. Na pozdější či nedůvodné reklamace nelze brát zřetel.
9. 2. Poskytovatel služeb se zavazuje bez zbytečného odkladu zjistit okolnosti reklamace a veškeré relevantní skutečnosti pro zjištění oprávněnosti reklamace. V případě oprávněné reklamace je poskytovatel služeb povinen zabezpečit nápravu vadného stavu, odstranit závady či nedostatky přiměřeně dané situaci či klientovi poskytnout slevu z dalších služeb nebo náhradní konzultaci či službu či vrátit uhrazenou či částečnou cenu služeb. Poskytovatele služeb je povinen reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od obdržení reklamace s návrhem řešení či zamítnutím reklamace s řádným odůvodněním.
9. 3. Pokud klient nevyužije z důvodů na své straně již uhrazené služby, a to ve lhůtě 1 roku od úhrady služeb, nevzniká mu nárok na náhradu či vrácení uhrazené částky, uhrazená částka však poskytovateli služeb může být po uvážení všech okolností klientovi vrácena zpět.
9. 4. Pokud klient nevyužívá z důvodů na své straně již uhrazené dlouhodobě poskytované služby (zejména kurzy, programy apod.), není tato okolnost důvodem pro reklamaci služeb.
10. Závěrečná ustanovení
10. 1. Tyto VOP jsou nedílnou součástí poskytování služeb poskytovatelem služeb.
10. 2. Klient má povinnost se s VOP před sjednáním služeb mezi ním a poskytovatelem služeb seznámit. Poskytovatel služeb k tomuto zajišťuje podmínky, zejména prostřednictvím zveřejnění VOP na webové stránce.
10. 3. Je-li v těchto VOP požadována písemná forma právního jednání, považuje se za dodržení této formy, je-li právní jednání učiněno formou písemného potvrzení a sdělení, dopisu, e-mailem nebo sms zprávou či jinou zprávou odeslanou prostředky komunikace užívanými poskytovatelem služeb a klientem.
10. 4. Tyto VOP může v plném a neomezeném rozsahu poskytovatel služeb doplňovat a měnit. V případě, že k takovéto změně dojde, bude nová verze VOP umístěna na webové stránce. Změna těchto VOP nabývá na účinnosti uvedením data a okamžikem zveřejnění.
10. 5. Pokud jakékoli jednotlivé ustanovení těchto VOP bude shledáno jako neplatné či neúčinné, je plně oddělitelným od ostatních ustanovení těchto VOP a taková neplatnost nebude mít žádný vliv na platnost, účinnost a vymahatelnost jakýchkoliv ostatních ustanovení těchto VOP.
10. 6. Změny a doplňky těchto VOP mohou být individuálně upraveny mezi poskytovatelem služeb a klientem výlučně písemnou formou.
10. 7. V ostatních otázkách neupravených těmito VOP se klient a poskytovatel služeb zavazuje řídit právními předpisy České republiky, zejména pak zákonem č. 89/2012 Sb. občanským zákoníkem, v účinném znění, dobrými mravy a zvyklostmi v oblasti poskytování služeb, a případné spory se klient a poskytovatelem služeb zavazují řešit přednostně smírnou cestou.
10. 8. Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 29. 11. 2024.